Informatie Diëtetiek Chaynge Coaching

Op deze pagina lees je meer over de vergoedingen, privacyverklaring en klachtenregeling voor de voedingsbegeleiding van de diëtist bij Chaynge Coaching


Vergoedingen vanuit de basisverzekering


Wist je dat je per kalenderjaar standaard 3 uur dieetadvies vergoed krijgt vanuit je basisverzekering? Dat komt neer op 1 intakegesprek van 1,5 uur (inclusief 30 minuten uitwerking advies) en 3 vervolgconsulten van 20-30 minuten. Maar 6 vervolgconsulten van 10-15 minuten kan natuurlijk ook! Vanuit de basisverzekering geldt wel een verplicht eigen risico. Kinderen tot 18 jaar betalen geen eigen risico.

Op dit moment zijn we druk in de weer met het afsluiten van deze contracten. Zodra dit officieel bevestigd is, zullen wij op deze pagina vermelden met welke verzekeraars wij samenwerken. De tarieven van de consulten zijn ongeveer €18,50 per kwartier. Dit kan iets verschillen per zorgverzekeraar. Voor het exacte tarief kun je altijd even je zorgverzekering benaderen. 


Behandeltijd

Soms kan het zijn dat er op de declaratie of factuur meer tijd wordt gerekend, dan de tijd die je op consult bent geweest. De behandeltijd die wij als diëtisten in rekening brengen/declareren bestaat namelijk uit 2 componenten, de directe tijd en indirecte tijd. Directe tijd is de tijd dat je als cliënt aanwezig bent geweest, indirecte tijd omvat de activiteiten waarbij je niet aanwezig bent, zoals het uitwerken van een voedingsadvies.


Tarieven

De tarieven die gehanteerd zullen worden voor diensten van de diëtist (en dus niet onder coaching zullen vallen, dit is een andere dienst.) zullen hier benoemd worden zodra de samenwerking met verschillende zorgverzekeraars rond is. 


In eerste instantie zullen de consulten gedeclareerd worden bij je zorgverzekeraar. Wanneer je door de vergoeding van je verzekering heen bent, kunnen de consulten zelf betaald worden. Je krijgt dan een factuur toegestuurd. Hieronder vind je een overzicht van de tarieven die wij hanteren.



Privacyverklaring Diëtetiek Chaynge B.V.


Chaynge B.V.  gaat zorgvuldig en vertrouwelijk om met jouw persoonsgegevens. Dat is nu vastgelegd in de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP) en met ingang van 25 mei 2018 is dat de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).


Als u gebruik maakt van diensten van Chaynge B.V., heeft zij gegevens van u nodig. Die verstrekt u via de telefoon (bijvoorbeeld bij het maken van een afspraak), via het contact met de diëtist of via de mail. Denk hierbij aan:


  • Naam
  • Geboortedatum
  • Adresgegevens
  • BSN
  • Telefoonnummer / mobiel nummer
  • Gegevens zorgverzekering (naam, polisnummer)
  • E-mailadres
  • Bepaalde, ter zake doende, medische gegevens


Waarom is dat nodig?

Chaynge B.V. heeft uw persoonsgegevens nodig voor het uitvoeren van haar werkzaamheden, om u een persoonlijk dieetadvies te kunnen geven en om deze vervolgens aan u te verstrekken. In sommige gevallen gaat het om zogenaamde ‘bijzondere’ en/of ‘gevoelige persoonsgegevens’ van u. Dat doet zij alleen als daarvoor noodzaak bestaat met betrekking tot uw behandeling. Uw persoonsgegevens worden niet gebruikt voor commerciële doeleinden.


Hoe lang bewaar ik uw gegevens?

Chaynge Coaching B.V. bewaart uw persoonsgegevens 20 jaar na beëindiging van de dieetbehandeling (verplichting volgens de Wet op de Geneeskundige Behandelovereenkomst).


Delen met anderen

Chaynge Coaching B.V. zal uw gegevens indien noodzakelijk en met uw instemming verstrekken aan andere zorgverleners voor behandeldoeleinden (denk aan rapportage aan verwijzer of overdracht naar andere instelling bij opname). Lisanne Mol heeft met andere zorgverleners overeenkomsten voor veilige gegevensoverdracht.


Chaynge B.V. zal uw gegevens uitsluitend verstrekken aan een ICT hosting organisatie om uw gegevens veilig op te bergen. Met deze organisatie heeft Chaynge B.V. een overeenkomst om te zorgen voor een standaard niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid voor dit soort gegevens. Chaynge B.V. blijft verantwoordelijk voor deze verwerking van uw persoonsgegevens.


Voor kwaliteitsdoeleinde verstuur ik een vragenlijst (PREM) over uw ervaringen van de begeleiding. Deze gegevens worden anoniem verwerkt.


Gegevens inzien, aanpassen en verwijderen

U hebt het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te (laten) corrigeren of te (laten) verwijderen. U kunt een verzoek tot inzage, correctie of verwijdering sturen naar info@chayngecoaching.nl. Er zal dan een afspraak worden gemaakt, omdat hiervoor legitimatie altijd noodzakelijk is, om aan te tonen dat het om uw persoonsgegevens gaat.


Beveiliging

Chaynge B.V. neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt hiervoor passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Heeft u desondanks de indruk dat uw gegevens onvoldoende beveiligd zijn, uw gegevens onjuist bewaard worden of zonder uw toestemming worden verwerkt of gedeeld, neem dan contact op met mij via info@chayngecoachign.nl of via het contactformulier op de website.


Meer informatie

Als u vragen hebt over het gebruik van uw persoonsgegevens door Chaynge B.V. kunt u contact opnemen per mail (info@chayngecoaching.nl), of via het contactformulier op de website (www.chaynecoaching.nl).


Voor meer informatie over privacy kunt u de website van de Autoriteit Persoonsgegevens raadplegen.



Klachtenregeling Chaynge BV

Als diëtist doe ik er alles aan om goede zorg te verlenen. Indien u toch een klacht heeft, dan leest u hier welke stappen u kunt volgen.


Waarover kunt u een klacht indienen?

Een klacht kan betrekking hebben op de zorgverlening, maar ook op de dienstverlening of organisatie van de praktijk.


Procedure

Indien u een klacht heeft, verzoek ik u om dit eerst met mij te bespreken. Het is goed mogelijk dat ik niet besef dat u ontevreden bent en waarover. Zo kan er sprake zijn van een misverstand. Samen kunnen we in een gesprek overleggen hoe de klacht is ontstaan, en leidt dit vaak al tot een oplossing.


Mocht een gesprek geen of niet voldoende oplossing bieden, of is er een goede reden om geen gesprek aan te willen gaan? Dan kunt u terecht bij het Klachtenloket Paramedici. Hier zijn geen kosten aan verbonden.


U dient uw klacht via een online formulier in te dienen. Binnen twee weken krijgt u van de klachtenfunctionaris een reactie op uw ingediende klacht. Uiterlijk binnen zes weken zal ik mijn reactie/oplossing moeten aangeven over de geuite klacht.


Wet Wkkgz


Vanaf 1 januari 2017 zijn de regels voor het indienen van een klacht over uw zorgaanbieder gewijzigd. Dit is geregeld in de Wet kwaliteit klachten en geschillen zorg (Wkkgz).


De Wet kwaliteit klachten en geschillen zorg verplicht zorgaanbieders tot:

  • het hebben van een klachtenregeling;
  • het aanbieden van een onafhankelijke klachtenfunctionaris;
  • aansluiting bij een Geschilleninstantie.
Heeft u een klacht over of een geschil met een paramedicus, dan moet de zorgaanbieder u informeren over wat u kunt doen als u ontevreden bent over de geleverde zorg.